General details:
Decision number and date: din 2020-08-04--
La data de 15.02.2018 Plenul Consiliul Concurenței a inițiat o investigație la plângerea a 4 posturi de televiziune – , manifestate prin oferirea condiționată a unor reduceri suplimentare pentru plasarea publicității.
Ca urmare a investigației, Consiliul Concurenței a constatat că „Casa Media Corp” SRL a admis mai multe acțiuni care au creat dezavantaje concurențiale pentru unele posturi de televiziune și furnizori de publicitate. în special, menționăm că „Casa Media Corp” SRL a aplicat condiții discriminatorii în raport cu posturile de televiziune – prin stabilirea unor comisioane inegale pentru serviciile de intermediere prestate, precum și a unor remunerații diferite pentru exclusivitate, și în raport cu furnizorii de publicitate – prin conduita discriminatorie la acordarea de reduceri și aplicarea de adaosuri la achiziționarea spațiului publicitar.
Totodată, Consiliul Concurenței a constatat că, prin oferirea unor reduceri condiționate individualizate cuprinse între 5-20% pentru plasarea a 80%-100% din cererea totală de publicitate la posturile sale de televiziune, „Casa Media Corp” SRL a generat un efect de fidelizare abuziv pentru furnizorii de publicitate.
Astfel, prin Decizia nr. APD-06/18-39 din 04.08.2020, Plenul Consiliului Concurenței a stabilit că „Casa Media Corp” SRL a încălcat prevederile art. 11 alin. (1) și (2) lit. a) și c) din Legea concurenței nr. 183 din 11.07.2012, și a aplicat întreprinderii o amendă în mărime de 1 852 896,80 lei.